بورسيه تحصيلي اسپانيا

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

بورسيه تحصيلي اسپانيا

۵۶ بازديد

كشور اسپانيا يك كشور مستقل بوده كه با نام رسمي پادشاهي اسپانيا، عضو اتحاديه اروپا و پيمان شنگن است. كشور اسپانيا در شبيه جزيره ايبري واقع شده است و مرز مشترك آن با كشور پرتغال بيش از ۱۲۰۰كيلومتر است. كشور اسپانيا يكي از زيباترين و پرطرفدارترين كشورهاي اروپا به شمار مي رود. پايتخت كشور اسپانيا شهر مادريد است و در حال حاضر بسياري از افراد علاقه ي زيادي به تحصيل در كشور اسپانيا دارند.

از آنجايي كه در برخي از كشورها هزينه تحصيل بالا است دانشجويان به دنبال تحصيل در كشورهايي مانند اسپانيا هستند كه هزينه تحصيل در آنجا كم و يا رايگان است و يا اينكه ترجيح مي دهند از بورسيه تحصيلي اسپانيا و ساير كشورهاي ديگر در طول تحصيل استفاده كنند. كشور اسپانيا به خاطر داشتن آب و هواي معتدل، جاذبه هاي گردشگري و… دانشجويان بسياري را به سوي خود جلب كرده است.

تحصيل در مقطع ليسانس در كشور اسپانيا

دانشجويان متقاضي تحصيل در مقطع ليسانس در اسپانيا مي توانند بعد از دريافت مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي خود جهت دريافت پذيرش از دانشگاه هاي اسپانيا درخواست دهند. مقطع ليسانس در كشور اسپانيا به مدت ۳ تا ۴ سال به طول مي انجامد. در دانشگاه هاي اسپانيا دروس به زبان اسپانيايي تدريس مي شود و بهتر است كه متقاضيان براي تحصيل در مقطع ليسانس در كلاس هاي زبان اسپانيايي در اين كشور شركت كنند.

سفارت به دانشجويان متقاضي تحصيل در مقطع ليسانس براي خواندن زبان تحصيلي ويزا نمي دهند، به همين دليل داشتن مدرك زبان اسپانيايي جهت تحصيل در مقطع فوق ليسانس ضروري است. دانشجويان مقطع ليسانس اين اجازه را دارند كه در طول هفته به طور نيمه وقت ۱۰ ساعت مشغول به كار شوند و بابت هر ساعت كار ۸ تا ۱۰ ساعت حقوق دريافت نمايند.

هزينه تحصيل در مقطع ليسانس در اسپانيا بين ۲ تا ۵ هزار يورو است و در اين مقطع تحصيلي در اسپانيا امكان دريافت بورسيه تحصيلي اسپانيا بسيار كم است. بنابراين تعداد زيادي از افراد اين امكان را ندارند كه بورسيه تحصيلي مقطع ليسانس در اسپانيا را دريافت نمايند.

تحصيل در مقطع فوق ليسانس در كشور اسپانيا

دانشجويان متقاضي تحصيل در مقطع فوق ليسانس در كشور اسپانيا اين قابليت را دارند كه بعد از دريافت مدرك ليسانس و مدرك زبان انگليسي در سطح آيلتس ۶ و يا معادل آن به زبان اسپانيايي جهت دريافت پذيرش از دانشگاه هاي اسپانيا درخواست دهند. طول دوره فوق ليسانس در كشور اسپانيا به مدت ۲ سال است و دروس در دانشگاه¬هاي اسپانيا به زبان اسپانيايي تدريس مي شود. دولت براي افرادي كه قصد ادامه تحصيل در دانشگاه هاي اسپانيا را دارند، كلاس¬هاي آموزش زبان اسپانيايي را به طور رايگان در اختيار دانشجويان قرار داده است.

دانشجويان مقطع فوق ليسانس در كشور اسپانيا مي توانند در طول هفته به مدت ۲۰ ساعت به طور نيمه وقت مشغول به كار شوند و بابت هر ساعت كار ۸ تا ۱۰ يورو دريافت مي كنند. هزينه هاي تحصيل در مقطع فوق ليسانس در اسپانيا تقريبا بين ۴ تا ۶ هزار يورو است و همچون مقطع ليسانس امكان دريافت بورسيه تحصيلي اسپانيا اندك است.

تحصيل در مقطع PHD در كشور اسپانيا

دانشجويان متقاضي تحصيل در مقطع دكتري در كشور اسپانيا اين امكان را دارند كه بعد از دريافت مدرك فوق ليسانس و مدرك زبان انگليسي در سطح آيلتس ۶.۵ و يا معادل آن به زبان اسپانيايي جهت دريافت پذيرش از دانشگاه هاي اسپانيا درخواست دهند. طول دوره تحصيلي در مقطع PHD در اسپانيا بين ۴ تا ۵ سال است و دروس به دو زبان اسپانيايي و انگليسي تدريس مي شوند. به منظور تحصيل در مقطع دكتري اسپانيا دريافت پذيرش و جلب نظر از يك استاد راهنما و يا سوپروايزر ضروري است و داشتن مقالات بين المللي و يا ISI، داشتن كتاب، سطح زبان و آيلتس بالا، نمرات و معدل مناسب و…. باعث مي شود شانس اخذ ويزا را براي متقاضي بالا ببرد.

دانشجويان مقطع دكتري در اسپانيا اين اجازه را دارند كه در طول هفته به مدت ۳۰ ساعت به طور نيمه وقت مشغول به كار شوند و بين ۲۴۰ تا ۳۰۰ يورو درآمد به دست بياورند. علاوه براين مي توانند با توجه به نظر استاد راهنما و رزومه قوي خود، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به طور ماهيانه حقوق دريافت كنند. در مقطع دكتري در اسپانيا اين امكان وجود دارد كه متقاضيان همراه داشته باشند و همراهان داراي اجازه تحصيل و كار نيمه وقت را دارند.

هزينه هاي تحصيل در مقطع PHD در كشور اسپانيا تقريبا بين ۲۰۰ تا ۷۰۰ يورو است و مي توان گفت به طور كاملا رايگان مي باشد. دانشجويان مقطع دكتري در اسپانيا نيز اين امكان را دارند كه بورسيه تحصيلي اسپانيا را دريافت نمايند. با داشتن رزومه قوي مانند مواردي كه ذكر شد مي توانند بورس تحصيلي اسپانيا را دريافت نمايند.

بورسيه تحصيلي اسپانيا

انواع مختلف بورسیه های کامل تحصیلی چیست؟

هر کسی بسته به رزومه تحصیلی، مهارت و تجربیات خود می تواند واجد شرایط دریافت بورسیه کامل تحصیلی باشد. اکثر دانشجویان به دلیل رزومه تحصیلی، مهارت های ورزشی، مدیریت یا شایستگی خود می توانند این بورسیه ها را دریافت کنند. بورسیه هایی نیز وجود دارند که به دلایل مختلف توسط دانشگاه ها ارائه می شوند و می تواند از طریق کالج، دولت ایالتی یا دولت فدرال یا سازمان های خصوصی ارائه شود.

  • بورسیه تحصیلی مهارت های خاص (Prestige). این بورسیه ها به دانشجویانی ارائه می شود که دارای مهارت مدیریتی بالا و در زمینه های مختلف دارای مهارت خاص هستند. گاهی اوقات به دانشجویان با توانایی بالا که دارای مهارت ویژه ای هستند هم این بورسیه کامل تحصیلی تعلق می گیرد.
  • بورسیه ورزشی (Athletic). بورسیه کامل ورزشی توسط کالج های دسته یک و دو ورزشی انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی به دانش آموزان ورزشکار با استعداد که یک مهارت ورزشی خاص دارند، اعطا می شود. بورسیه های کامل ورزشی فقط به فوتبال، بسکتبال مردان و بسکتبال زنان، والیبال، تنیس و ژیمناستیک ارائه می شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.