طراحي سايت بيمه – ويژگي ها و نكات كاربردي

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

طراحي سايت بيمه – ويژگي ها و نكات كاربردي

۴۳ بازديد

طراحي سايت بيمه براي آژانس هاي خدمات بيمه با چالش هايي روبرو است و داراي برخي نقاط قوت و ضعف مي باشد. وب سايت هاي بيمه جزو سايت هاي خدماتي محسوب مي شوند كه خدمات متنوعي را در زمينه انواع بيمه به مشتريان ارائه مي دهند. در اين مدل كسب و كارها، محصول فيزيكي وجود ندارد، آنچه مهم است، تخصص فرد يا افراد شركت بيمه گذار در نحوه ارائه خدمات و پوشش دهي مخاطبان و بيمه شدگان است.

 

وب سايت هاي بيمه به عنوان يك فروشگاه مجازي تلقي مي شوند كه اگر قرار است در فضاي اينترنت به خوبي عمل كنند، به يك طراحي سايت بيمه بسيار قوي و حرفه اي نياز دارند. هدايت و رهبري تيم بيمه گذاري جز با برنامه ريزي و حضور گسترده در اينترنت، امكان پذير نمي باشد. طراحي سايت بيمه مي تواند به اين مدل كسب و كارهاي خدماتي كمك كند تا مخاطبان بيشتري جذب نمايند.

 

اگر شما هم مديريت آژانس بيمه را بر عهده داريد يا در يكي از شاخه هاي بيمه فعاليت مي كنيد همواره به اين نكته توجه داشته باشيد كه بيمه، صنعتي مبتني بر ارجاع مخاطب است؛ اين جمله به مفهوم آن است كه مراجعه مخاطبان براي استفاده از خدمات متنوع بيمه، دوام و ماندگاري آژانس بيمه را تضمين مي كند.

 

به اين ترتيب، حضور در فضاي اينترنت با استفاده از طراحي سايت بيمه مي تواند منجر گردد تا خدمات بيمه و يا آژانس بيمه به راحتي در معرض چشم مخاطبان و متقاضيان بيمه قرار بگيرد. يك سايت بيمه خوب، يك چشم انداز حرفه اي را براي مخاطبان به نمايش مي گذارد.

 

دقت داشته باشيد خدمات بيمه در هر زمينه يا شاخه، بايد با جزئيات و به طور كامل به مشتريان معرفي شود؛ تنها در اين صورت است كه مخاطب احساس مي كند با يك شركت حرفه اي روبرو است. فراموش نكنيد وب سايت شما بايد به گونه اي باشد كه مخاطب پس از ورود به سايت، به اندازه كافي براي استفاده از خدمات بيمه متقاعد گردد.

 

طراحي سايت بيمه تا اندازه اي اهميت دارد كه لازم است در راستاي وب سايت هاي شركتي و خدماتي به آن نگريسته شود. به همين دليل، گروه پنتاما تمهيدات و پيشنهادات خاص و جذابي را براي آژانس هاي بيمه ارائه مي كنند. مي توانيد به دانش تخصصي اين مجموعه اعتماد كنيد.

 

نكات كاربردي در طراحي سايت بيمه كه بايد از آن ها اطلاع داشته باشيد

 

 

۱-يك قالب ساده و شفاف انتخاب كنيد

طراحي سايت بيمه

 

انتخاب يك قالب شفاف و ساده، هميشه بهترين گزينه است. اين مدل طراحي دقيقاً همان چيزي است كه هم مورد پسند مشتريان است و هم كسب و كار بيمه را به خوبي معرفي مي كند. يك قالب ساده كمك مي كند تا بازديدكنندگان از وب سايت بيمه بتوانند به راحتي به آنچه نياز دارد دست پيدا كند.

 

حتما بخوانيد: طراحي سايت خودرو - نكات كاربردي، ويژگي ها و امكانات

يكي از اهداف سايت بيمه، مشتري مداري است. در طراحي وب سايت ها بيمه همواره توجه داشته باشيد كه مشتري بايد از سايت شما راضي باشد. اگر قصد داريد پيشنهادات يا مدل هاي مورد نظر خود را براي طراحي سايت بيمه يادداشت كنيد، دقت داشته باشيد كه در سايت خود هرگز از متن ها يا تصاوير اضافي استفاده نكنيد.

 

اگر انتشار متن يا جمله اي در وب سايت بيمه، ضرورتي ندارد، از درج آن خودداري كنيد. تا هر اندازه كه مي توانيد طراحي سايت بيمه را ساده تر اجرا كنيد. سايت بيمه مانند سايت شركتي به نظر مي آيد كه مخاطبان بايد به خدمات دسترسي داشته باشند. گروه پنتاما با رعايت اين نكات مي توانند بهترين وب سايت بيمه را براي شما طراحي و اجرا كنند.

 

۲-به نحوه چيدمان صفحه اصلي توجه كنيد

مهر بيمه

 

صفحه اول هر وب سايتي، معرف اعتبار، تخصص و نوع فعاليت آن كسب و كار است. اين گزينه در مورد طراحي سايت بيمه نيز صدق مي كند. صفحه اصلي را در وب سايت هاي بيمه به گونه اي طراحي كنيد كه در يك نگاه به مخاطبان و بازديدكنندگان سايت نشان دهد، خدماتي كه در اين شركت ارائه مي شوند شامل چه مواردي هستند.

 

در صفحه اول، تصوير يا تصاويري را قرار دهيد كه احساس ايمني و آرامش را در استفاده از خدمات بيمه به مشتريان القا نمايد. بخش هايي نظير خدمات ما، درباره ما، سوابق كاري، نمونه كار و …، نمونه هايي از اين موارد هستند. البته در قسمت هاي بعدي به طور كامل در مورد قسمت هاي اصلي تشكيل دهنده وب سايت هاي بيمه صحبت خواهيم كرد.

 

اگر اطلاعاتي كه در صفحه اول وب سايت بيمه بارگذاري مي شوند، حجم بالايي دارند، در طراحي سايت بيمه حتماً از سِروِرها و فضاي ميزباني مناسبي استفاده كنيد. مخاطبان وب سايت بيمه هرگز نبايد مدت زمان طولاني منتظر باشند تا مطالب شما بارگذاري شوند. سعي كنيد هرچه ساده تر و سريع تر، خدمات بيمه خود را در دسترس مشتريان قرار دهيد.

 

۳-استفاده از قالب هاي واكنشگرا يا ريسپانسيو در طراحي سايت بيمه

با توجه به اينكه بيشترين كاربرهاي اينترنت از تلفن همراه براي مشاهده وب سايت ها استفاده مي كنند، بهتر است براي طراحي سايت بيمه از قالب هاي كاملاً واكنشگرا و سازگار با دستگاه هاي هوشمند استفاده گردد. پس از طراحي، مطمئن شويد كه قالب سايت شما به درستي كار مي كند. گروه پنتاما با دانش و تخصص در مورد قالب هاي واكنشگرا و انتخاب بهترين مدل براي وب سايت هاي بيمه مي توانند شما را در اين زمينه ياري كنند.

 

۴-يك سرويس اختصاصي براي طراحي سايت بيمه انتخاب كنيد

اگر قصد داريد به تازگي وب سايت بيمه راه اندازي كنيد و يا خود، يك طراح سايت بيمه هستيد پيشنهاد مي كنيم به اين صنعت، كمي تخصصي تر نگاه كنيد. وب سايت هاي بيمه در عين اينكه بايد ساده طراحي شوند، بايد از قدرت تأثيرگذاري زيادي نيز برخوردار باشند. وب سايت بيمه بايد بتواند بازديدكنندگان را به مشتريان واقعي تبديل كند. مشورت با يك متخصص در حوزه بيمه، بهترين راهكار موفقيت در اين راستا است. هرچه تخصصي تر اقدام كنيد، نتايج بهترين كسب خواهيد كرد.

 

حتما بخوانيد: آشنايي با اصول، قواعد و نكات كاربردي در طراحي سايت خبري

۵-مخاطبان سايت را به مشتري تبديل كنيد

مزاياي بيمه

 

اگر مي خواهيد كسب و كار آژانس بيمه شما سريع رشد كند بايد راهي براي تبديل مخاطب به مشتري پيدا كنيد. اين كار، بسيار ساده است. براي جذب مخاطب و رشد پتانسيل هاي مشتريان بالقوه، كافي است در طراحي سايت بيمه، فرم هاي تماس با ما، گفتگوي آنلاين با مشاور بيمه، تماس تلفني، فكس، ايميل و … را در نظر بگيريد.

 

اگر مخاطبان سايت براي استفاده كسب اطلاعات از خدمات بيمه، راه هاي متفاوتي پيش رو داشته باشند، راحت تر مي توانند نياز خود را برآورده كرده و البته احتمال زياد وجود دارد كه به مشتريان بالفعل تبديل شوند.

 

۶-خدمات بيمه را به صورت آنلاين ارائه دهيد

يكي از عواملي كه در موفقيت وب سايت هاي بيمه نقش دارد و مي تواند در تبديل مخاطب به مشتري نيز مؤثر باشد، طراحي سايت بيمه با خدمات آنلاين بيمه است. اگر خدمات بيمه اي را در سايت خود به اين گونه طراحي كنيد كه مشتري بتواند تمام مراحل كار خريد بيمه را به صورت غير حضوري انجام دهد، رضايتمندي و مشتري مداري را تا حد زيادي اجرا نموده است.

 

مشتريان خريد خدمات بيمه تمايل دارند مراحل بارگزاري مدارك ثبت نام، پرداخت هزينه بيمه نامه و ساير موارد را به صورت آنلاين انجام دهند. قطعاً به اين روش شركت ها مي توانند خدمات خود را به مشتريان بيشتر در شهرهاي ديگر ارائه دهند. طراحي سايت بيمه با امكانات كامل، هزينه نيست بلكه يك سرمايه گذاري است. طراحي سايت حرفه اي را با خيال آسوده به گروه پنتاما بسپاريد.

 

چرا به طراحي سايت بيمه نياز داريم؟

بيمه

 

طراحي سايت بيمه، پلي مطمئن براي ارتباط ميان شركت هاي بيمه گذار، نمايندگي هاي بيمه، كارگزاران، مشتريان و كسب و كارها است. هر يك از اين افراد در حوزه كاري خود مي توانند يك وب سايت اختصاصي بيمه داشته باشند. تعامل ميان مشتريان و شركت هاي بيمه از طريق استفاده از وب سايت ها در فضاي اينترنت بسيار ساده تر خواهد بود.

 

نوع ديگري از خدمات برنامه نويسي كه به كسب و كارهاي بيمه مربوط مي شود، طراحي اپليكيشن است. اگر در يك وب سايت بيمه تمام امكانات و قابليت ها طراحي شود، قطعاً اپليكيشن بيمه در كنار اين خدمات، يك امتياز برجسته قلمداد مي شود.

 

اجراي يك سيستم مديريت قوي در بيمه، تعامل كارآمد با مشتريان و ساير شركت ها، امكان خريد و فروش خدمات بيمه به صورت آنلاين، مشاوره آنلاين، دسترسي به قيمت ها و اخبار روز، همه از امتيازات سايت بيمه هستند. اگر تا به حال در داشتن يك وب سايت اختصاصي بيمه ترديد داشتيد، بي شك با مطالعه اين مطلب تا اين قسمت، توجيه شده ايد كه وب سايت بيمه مي تواند كسب و كار شما را توسعه دهد.

 

حتما بخوانيد: طراحي سايت آژانس مسافرتي؛ نكات كاربردي، امكانات و ويژگي ها

 

 

يك وب سايت بيمه از چه قسمت هايي تشكيل شده است؟

وب سايت بيمه، يك وب سايت تخصصي است و از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است. اين مدل وب سايت ها داراي امكانات پايه طراحي سايت شركتي هستند؛ در برخي از قسمت ها، طراحي منو، عنوان و مفاهيم تخصصي بيمه در اين وب سايت ها به صورت جداگانه طراحي مي گردد. داشتن يك برنامه كلي در طراحي سايت بيمه، قبل از آغاز به كار مي تواند اين فرآيند را تسريع كند. مهم ترين قسمت هايي كه بايد در وب سايت بيمه قرار گيرند به اين صورت فهرست مي شوند:

 

صفحه اصلي سايت (اين صفحه، نمايانگر فعاليت و اعتبار شركت بيمه است. سادگي و شفاف بوده صفحه اول و البته انتخاب مناسب تِم رنگ، نقش مهمي در جذب مخاطبان دارد)

هدر سايت (در اين قسمت، لوگو و عنوان شركت يا آژانس بيمه قرار مي گيرد)

منوي اصلي (عناوين و دسته بندي هاي سايت در قسمت منوي اصلي قرار مي گيرد. منوي اصلي مي تواند شامل زيرمنو يا زيرشاخه نيز باشد.)

اسلايدشو (بهترين و زيباترين تصاوير مربوط به حوره بيمه بايد در اين قسمت نمايش داده شود.)

فهرست خدمات بيمه (خدمات بيمه با نام و يك توضيح مختصر به همراه لوگو يا تصوير مربوط در اين قسمت منتشر مي شود.)

منوي جستجوي خدمات بيمه و نمايندگي ها (اگر اين منو در طراحي سايت بيمه قرار گيرد، امكان دسترسي ساده و راحت مخاطب به خدمات بيمه فراهم مي گردد. خدماتي نظير بيمه مسافرتي، بيمه بدنه خودرو، بيمه عمر، بيمه حوادث، بيمه كالاي صادراتي، بيمه پزشكان و …، نمونه هايي از اين خدمات هستند)

نمونه اي از مشتريان بيمه (درج نام برخي از مشتريان معروف در اين قسمت مي تواند اعتبار شركت بيمه را به مخاطب نشان دهد)

درباره ما (اطلاعات كامل در مورد شركت، سوابق اجرايي و خدماتي در اين قسمت درج مي شوند)

تماس با ما (اطلاعات كامل تماس شامل تلفن، ايميل، فكس و …، در اين قسمت درج مي شوند)

شرايط و قوانين خدمات بيمه (اين قسمت بايد حتماً در سايت بيمه اي منتشر شود. مخاطبان بايد قبل از خريد بيمه، از قوانين و شرايط بيمه اطلاع داشته باشد)

وبلاگ سايت (مطالب و اخبار مهم در اين قسمت منتشر مي شوند)

فرم سفارش و خريد بيمه

فرم دريافت مشاوره رايگان خدمات بيمه (اين فرم بهتر است در وب سايت هاي بيمه طراحي شود. به اين ترتيب مشتريان مي توانند بدون مراجعه حضوري به شركت، از يك مشاوره رايگان در مورد خريد بيمه بهره مند گردند.)

فرم چت آنلاين

سوالات كاربران

منبع مطلب: طراحي سايت بيمه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.