طراحي سايت كاملا حرفه اي با جزئيات هزينه

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

طراحي سايت كاملا حرفه اي با جزئيات هزينه

۵۱ بازديد

در تفليس بازرگان جواني بود كه در فروشگاه‌ هاي خود، صنايع دستي و هنرهاي بومي گرجستان را مي فروخت. با وجود داشتن ۳ شعبه در تفليس، او روياي بزرگتري در سر داشت و مايل بود به مردمي از سرتاسر جهان كالاي خود را عرضه دارد. بنابراين تمام مغازه‌ها و سرمايه‌هاي خود را جمع كرد و رهسپار عروس شهرهاي جهان يعني پاريس گرديد. او مطمئن بود بقدري مسافر از سراسر جهان به آنجا مي آيند كه اگر فروشگاه خود را در نقطه ي مناسبي از پاريس بنا كند، قادر خواهد بود به روياي خود جامه ي عمل بپوشاند. طي ۱۸ ماه، بازرگان جوان ۳ بار مكان فروشگاه خود را تغيير داد اما نتايج راضي كننده نبود و او گمان مي كرد هنوز پرتردد‌ترين جاي پاريس را پيدا نكرده است.

 

خسته از همه ي زيان هايي كه براي جابجايي و نصب ويترين مغازه‌هاي خود متحمل شده بود، روزي يك قرار مشاوره با يكي از بزرگ‌ترين هتلداران فرانسه گذاشت. به باور جوان، اين مرد كه در سراسر فرانسه و نقاط مختلف پاريس سال‌ها هتل دار بوده، مي توانست او را در انتخاب بهترين و پر ترددترين جاي پاريس، ياري كند.

وقتي جوان شرح حال مختصري از خواسته ي خود و آنچه در اين مدت هزينه كرده بود و نتايجي كه به دست آورده بود را به تاجر بزرگ ارزاني داشت، تاجر به او گفت: درنظر گرفته شود، حتي از آنچه پيش از اين به شما گفتيم نيز پرسود‌تر خواهد بود. مي پرسيد چرا؟ فكر مي كنيد مخاطبان شما در صورت داشت يك وب سايت اختصاصي چند نفر خواهند بود؟ بازرگان جوان بهت زده از سر ميز برخاست و درحالي كه شرم زده و شتابان از اتاق خارج مي شد، گفت: "فروشگاه من هنوز وب سايت ندارد!"

حكايت بالا، حكايت قابل تاملي است براي توجه به اهميت وب سايت و كساني كه هنوز براي كسب و كار خود دست به طراحي وب سايت نزده اند.

 

چرا داشتن وبسايت از نون شب واجب تره؟

تصور كنيد اين امكان به شما داده مي شد كه در يكي از مجلل‌ترين و پر تردد‌ترين مجتمع‌هاي تجاري تهران، يك شعبه براي كسب و كار تان راه اندازي كنيد و در آن، محصولات يا خدمات خود را عرضه كنيد. و تمام اين امكانات بي نظير با هزينه‌اي بسيار اندك امكان پذير بود. خب، بهتر از اين چه چيزي ميخواستيد؟! مثلا آيا دوست داشتيد مغازه ي شما شبيه هيچ كدام از هم صنفان شما نباشد؟! آيا مايل بوديد درصورت ورود به مجتمع فروشگاه شما جزو نخستين فروشگاه‌ها باشد؟! بسيار خوب، شما چنين امكاني را همين حالا نيز داريد! ايجاد يك وب سايت رسمي و مستقل، درصورتي كه براي آن برنامه ريزي دقيق و صحيحي درنظر گرفته شود، حتي از آنچه پيش از اين به شما گفتيم نيز پرسود‌تر خواهد بود. مي پرسيد چرا؟

فكر مي كنيد مخاطبان شما در صورت داشتن يك وب سايت اختصاصي چند نفر خواهند بود؟ آيا مي دانيد كه از ۸۲ ميليون نفر ايراني، ۷۲ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از اينترنت استفاده مي كنند؟! آيا مي دانستيد ۴۷ ميليون ايراني همچنين به شبكه‌هاي مجازي دسترسي دارند؟!

 

بگذاريد سوال بسيار مهمي را مطرح كنيم: فكر مي كنيد گردش سرمايه ي سالانه كه به صورت اينترنتي انجام مي‌شود چه مقدار است؟

طبق آمار رسمي بانك مركزي، در سال ۱۳۹۷ بيش از ۱۳۸ هزار ميليارد تومان خريد و فروش اينترنتي صورت گرفته است!

اجازه دهيد سوال مهم تري از شما بپرسيم و مي خواهيم كه خوب به آن فكر كنيد: سهم شما از اين بازار عظيم، چند ريال بوده است؟ چه مقدار از دارايي تان را در اين بازار وسيع و گسترده سرمايه گذاري كرده ايد؟! به نظر شما زمان آن نرسيده تا در اين مجتمع بزرگ، مجلل و پر تردد، يكي از منحصر بفرد‌ترين مغازه‌ها را ازآن خود كنيد؟!

نكته ي مهم ديگري كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه داشتن صفحه در شبكه‌هاي اجتماعي، با داشتن يك وب سايت بسيار متفاوت است! داشتن صفحات اجتماعي در فضاي مجازي قطعا لازم است اما به هيچ عنوان كافي نيست. در واقع تمامي آن صفحات، بايد درگاهي براي معرفي كسب و كار شما و سوق دادن مشتريان احتمالي، به سوي وب سايت شماست. در حقيقت، محل اصلي رويداد تبديل مخاطب به مشتري، در بيشتر مواقع، در وب سايت شما اتفاق مي افتد. بنابراين داشتن يك وب سايت رسمي را با داشتن صفحه در فضاي مجازي اشتباه نگيريد

 

اختلاف عجيب قيمت بابت طراحي سايت علتش چيه؟

پيش از اين، اهميت داشتن وب سايت را باهم مورد بررسي قرار داديم و به اين نتيجه رسيديم كه بايد سهمي شايسته از اين بازار ۱۳۸هزار ميليارد توماني در ايران را ازآن خود كنيم. اما حال، آنچه كه مهم است بدانيم اين است كه داشتن يك وب سايت، به مراتب بيش از داشتن يك فروشگاه به تخصص و هوشمندي نياز دارد. زيرا اصول طراحي سايت، به مراتب حساس‌تر از زدن يك مغازه يا دفتر كار است.

ارائه‌ي نشاني وب سايت شما به مشتريان فعلي، نشان دهنده ي رسميت كسب و كارتان است و به آن اعتبار مي بخشد. اما اينكه مشتريان با ورود به آن نشاني، با چه سطح كيفيتي از طراحي وب سايت قرار است روبرو شوند، بخش مهم‌تر ماجراست. در واقع طراحي سايت، مجموعه‌اي گسترده از برنامه ريزي‌هاي روال كلي سايت، برنامه ريزي مكان كليك‌ها و چگونگي استفاده از منوهاي در دسترس، و همچنين كد گذاري تمامي اين موارد به علاوه ي نحوه ي مديريت محتوا و در نهايت طراحي گرافيكي و ظاهري تمامي اين برنامه ريزي‌ها را شامل مي‌شود. مطمئن باشيد براي طراحي يك وب سايت عالي، نياز به تيمي متخصص خواهيد داشت. مگر آن كه بتوانيد به پرسش‌هاي زير پاسخي روشن و دقيق بدهيد:

آيا مي دانيد دقيقا چه مي خواهيد؟ اين كه بدنه و ساختار وب سايت تان، چگونه در برگيرنده ي تمام نياز‌هاي شما باشد؟

آيا درباره ي اصول رابط كاربري (UI) و تجربه ي كاربري (UX) يا همان طراحي ‌هاي كاربرمحور چيزي مي دانيد؟ اينكه چگونه يك وب سايت مورد توجه كاربران قرار ميگيرد و سايت‌هاي معتبر در طراحي خود از چه متدهايي پيروي مي كنند؟ آيا مي دانيد چگونه مي توانيد با طراحي اصولي سايت بر پايه ي اين دو شاخصه (UI و UX) ، مي‌توانيد كاربران را به مشتري دائمي خود تبديل كنيد؟

آيا چيزي از استانداردهاي بين المللي طراحي وب سايت مي دانيد؟

آيا مي دانيد كه سئو كردن وب سايت از همان آغاز پيكره بندي ابتدايي بايد مورد توجه قرار گيرد؟ و بدين وسيله است كه شما در صف اول موتور جست و جوي گوگل خواهيد بود؟

آيا مي دانيد تامين امنيت يك وب سايت از مهم‌ترين بخش‌هاي طراحي وب، از چه اصولي پيروي مي كند؟ و تمام بانك اطلاعاتي كسب و كار شما بايد با اين اصول مورد حفاظت قرارگيرد؟

آيا مي دانيد چه محتواهايي بايد در وب سايت تان قرار بگيرند تا بازديدكنندگان به مراتب به وب سايت شما سر بزنند و در ادامه مشتري شما باشند؟

آيا از اصول حاكم بر توليد محتوا و دسته بندي صحيح آن در طراحي سايت آگاهي داريد؟ نگران نباشيد! ما اينجا هستيم تا در تمامي اين زمينه‌ها به شما كمك كنيم! به شما اطمينان مي دهيم كه پاسخ تمام اين پرسش‌ها را به درستي مي دانيم! تيم طراحي پنتاما براي همين هدف (يعني كمك به شما در طراحي يك وب سايت همه چيز تمام) گرد هم آمده اند.

اين روزها داشتن يك وب سايت كار بسيار ساده‌ اي است اما داشتن يك وب سايت كه موفق، پر بازديد و مورد توجه كاربران باشد، هرروز دشواتر مي‌شود. رعايت اصول طراحي وب سايت، خود يك مسئله ي گسترده و قابل بحث است كه مي توان در يك مقاله به طور مفصل به آن پرداخت. اما اين نكته را بايد بدانيد كه هرچه كار طراحي وب سايت با روي كار آمدن نرم افزارهاي جديد، آسان‌تر مي‌شود، اهميت تخصص گرايي در طراحي وب نيز افزايش مي يابد. شما بايد اين را بدانيد كه طراحي وب سايت، به نوعي شبيه ساختن ساختماني تجاري است. بايد نيازهاي شما كشف، طبقه بندي و سپس طراحي شوند. از پيِ ساختمان اين وب سايت تا نماي بيروني آن، نياز به ايده و اجرايي تخصصي دارد. همچنين يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي طراحي وب سايت بهينه سازي سئوي سايت است كه باعث مي‌شود وب سايت شما در جست و جوهاي مربوطه در موتور‌هاي جست و جو، در رتبه‌هاي اول قرار گيرد. تعداد بازديد از شعبه ي آنلاين كسب و كار شما، و همچنين احساس خوب كاربر (كه در اينجا مشتري نيز قلمداد مي‌شود) همگي وابسته به اصول UI و UX است. و اينكه مختصصان طراحي وب سايت شما تا چه اندازه از اين اصول پيروي كرده باشند.

سايت شما بايد از لحاظ Google Page Speed نمره ي قابل قبولي كسب كند. همچنين شما مايل هستيد كه وب سايت شما در گجت‌هاي مختلف (مثل موبايل، لپ تاپ، تبلت و...) به طور كامل، درست و بهينه نمايش داده شود. همه و همه ي اين نكات، دلايلي است كه باعث مي‌شود به شما توصيه كنيم از تيمي متخصص در زمينه ي طراحي وب سايت كمك بگيريد.

 

 

 

منبع مطلب: https://pentama.com/website-design/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.