طراحي قالب اختصاصي سايت حرفه اي ترين انتخاب

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

طراحي قالب اختصاصي سايت حرفه اي ترين انتخاب

۴۰ بازديد

حتما در خصوص قالب سايت شنيده ايد. قالب هايي كه با عناويني چون Template يا Theme نيز شناخته مي شوند و ظاهر سايت شما را تعيين مي كنند. در واقع بايد بگوييم قالب هاي يك وب سايت نه تنها موارد ظاهري چون رنگ آميزي را مورد توجه قرار مي دهند، بلكه طرح كلي آن را نيز تعيين مي كنند. از سوي ديگر يك قالب سايت مي تواند فونت هاي محتوا، كليت سايز يك وب سايت، تعداد ستون ها و مواردي از اين دست را مشخص كرده و شمايلي ويژه براي سايت شما ايجاد كند.

 

اما قالب سايت چيست و دقيقا چه كاركردي دارد؟ استفاده از قالب هاي آماده سايت مناسب تر است يا قالب هايي كه اختصاصي هستند و طراحان براي سايت شما تهيه كرده اند؟ در اين گزارش مي خواهيم شما را به طور دقيق با قالب سايت آشنا كرده و بگوييم مزاياي قالب اختصاصي چيست و شما چگونه مي توانيد از اين قالب ها براي پيش برد اهداف كاري خود استفاده كنيد.

 

قالب اختصاصي سايت چيست؟

شما اگر يك كارفرما باشيد و بخواهيد صفر تا صد طراحي سايت را خود تعيين كنيد، مي توانيد طراح سايتي را به كار بگيريد كه بر اساس خواسته هاي شما عمل كند و سايتي ويژه و اختصاصي برايتان طراحي كند. شما در اين شرايط بايد تمام تلاش خود را انجام دهيد تا يك استراتژي اصولي داشته باشيد و بر اساس آن از طراح سايت خود بخواهيد قالب اختصاصي سايت شما را تدارك ببيند و برايتان شروع به طراحي سايت كند.

 

از سوي ديگر بايد اين را بدانيد شايد تمام خواسته هاي شما همسو با نياز و خواست هاي كاربران نباشد به همين دليل شما هنگام نوشتن استراتژي بايد دقت كنيد سايتي كه قرار است داشته باشيد به گونه اي پيش برود كه كاربران به راحتي بتوانند از آن استفاده كرده و بدون مشكل به اهداف خود برسند.

 

كد نويسي قالب تفاوت قالب آماده و قالب اختصاصي سايت

aHR0cHMlM0ElMkYlMkZzMy5hbWF6b25hd3MuY29tJTJGZmlsZXMuYWN0aXZhdGUuc29jaWFsJTJGdXNlci1pbWFnZS0zNDgyNjgxMS0xNTkxNTQwMzQ5LTVlZGNmYTdkZDI4YTU=?checksum=2a2eb52431eb211fca7115eb53839b602c55b43c&format=j

 

 

در پاراگراف بالا به اين سوال پاسخ داديم كه قالب اختصاصي چيست. اكنون مي خواهيم براي شما شرح دهيم كه قالب اختصاصي سايت چه تفاوتي با قالب آماده دارد و چه محدوديت ها و مزايايي را به شما تحميل مي كند. ابتدا بايد بگوييم كه قالب آماده سايت، قالبي است كه از پيش طراحي شده و توسط كاربران دنياي اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد. حتما مي دانيد قالب هاي آماده عموما رايگان هستند و يا با هزينه اندكي مي توان آن ها را تهيه كرد كه محدوديت هايي را نيز براي كاربران خود ايجاد مي كنند.

 

پيشنهاد ميكنيم اين مقاله را هم بخوانيد:

طراحي سايت تالار عروسي ❤️ يا تالار پذيرايي بسيار زيبا در كمترين زمان

شما مي توانيد اين قالب ها را استفاده كرده و اطلاعات، محتواها و مواردي اينچنيني را درون آن قرار دهيد. از همين رو است كه مي توان گفت

 

قالب هاي آماده محدوديت هايي دارد چون تنها بايد افراد بر اساس شرايط قالب، برنامه ريزي كنند و نمي توانند به طور تمام و كمال خواسته هاي خود را در درون آن قرار دهند.

 

البته لازم است بگوييم قالب آماده انعطاف پذيري هايي هم دارد و گاه همسو با خواست هاي شما امكان تغيير در خود ايجاد مي نمايد.

 

در واقع شما براي آن كه يك وب سايت داشته باشيد، تنها دو راه پيش روي خود مي بينيد، نخست آن كه از قالب هاي آماده استفاده كرده و با هزينه هاي بسيار كم يك سايت داشته باشيد. دوم آن كه از يك طراح سايت بخواهيد قالب سايت شما را به شكل كاملا اختصاصي طراحي كرده و متناسب با خواست و نياز شما هر آن چيزي كه مي خواهيد را برايتان پياده سازي كند.

 

نكته مهم علاوه بر هزينه هاي طراحي، زماني است كه شما براي طراحي قالب اختصاصي و استفاده از قالب آماده بايد صرف كنيد. در واقع شما مي توانيد به راحتي يك قالب آماده را ظرف مدتي حدود ۲ الي ۳ روز آماده كنيد اما يك سايت اختصاصي با قالب منحصر به فرد زماني به يك سايت تمام و كمال تبديل مي شود كه شما با صبوري كامل حداقل يك ماهي را منتظر بمانيد.

 

همچنين يكي ديگر از تفاوت هاي قالب آماده با قالب اختصاصي آن است كه هنگام طراحي قالب آماده، شما به دانش فني بسيار زيادي نياز نداريد و با كمي تجربه و دانش مي توانيد به راحتي يك سايت با قالب آماده را ايجاد كنيد اما فرآيند طراحي سايت با قالب اختصاصي بسيار متفاوت است. بدين منظور كه قالب هاي اختصاصي نياز به يك طراح حرفه اي دارند تا برنامه نويسي و كد نويسي بدانند و بتوانند به شكلي كاملا حرفه اي يك قالب اختصاصي را طراحي نمايند.

 

چرا بايد از قالب اختصاصي استفاده كرد

در بالا مواردي را برايتان شرح داديم كه احتمالا باعث شده است شما بيشتر به سوي سايت با قالب آماده گرايش پيدا كرده باشيد، زمان طراحي اندك، نياز به دانش و مهارت كم، هزينه هاي محدود و مواردي از اين دست سبب شده است كه بسياري از افراد قالب آماده را به طراحي قالب اختصاصي ترجيح دهند اما بايد بگوييم ماجرا تنها به موارد گفته شده ختم نمي شود و دلايل بسيار زيادي وجود دارد كه سبب مي شود شما را به سمت استفاده از قالب هاي آماده دعوت كنيم. در ادامه شما را با دلايل مهم استفاده از طراحي قالب اختصاصي آشنا مي كنيم تا اگر مي خواهيد براي طراحي سايت قدمي برداريد، آگاهانه بوده و نتيجه مطلوبي برايتان به همراه داشته باشد.

 

اختصاصي بودن ظاهر و قالب

يكي از مهمترين ويژگي هايي كه طراحي قالب اختصاصي به شما مي دهد آن است كه سايت شما با تمامي سايت هايي كه در اينترنت مشاهده مي كنيد، متفاوت بوده و از هيچ جايي كپي برداري نشده است. در واقع شما يك سايت منحصر به فرد داريد كه تماما براي خودتان بوده و كاربرانتان نمونه آن را نديده اند.

 

سرعت بالا

بايد بگوييم سايت هايي كه با طراحي قالب اختصاصي شروع به كار كردن، سرعت خيلي خوبي دارند زيرا آنها تنها و تنها براي يك پروژه اختصاص يافته اند و همين امر سبب مي شود كه با افزايش سرعت سايت رو به رو شوند.

امنيت بالا

يكي از مهمترين نقدهايي كه همواره به قالب هاي آماده مي شود آن است كه آنها امنيت بالايي ندارند اما نكته بسيار مهم در مورد طراحي قالب اختصاصي آن است كه اين سايت ها داراي امنيت بسيار خوبي هستند و كمتر با مواردي چون هك رو به رو مي شوند.

 

كنترل بر تمامي بخش هاي سايت

سايت هايي كه داراي قالب هاي اختصاصي هستند اين امكان را به صاحبان خود مي دهند كه بتوانند به طور تمام و كمال بخش هاي گوناگون وب سايت را كنترل كرده و به شكلي دقيق مديريت سايت خود را انجام دهند.

 

عدم محدوديت در گسترش سايت

يكي از ويژگي هاي بسيار خوبي كه مي توان در خصوص سايت هايي با قالب هاي اختصاصي عنوان كرد، آن است كه اين سايت ها امكان گسترش دارند و با هيچ نوع محدوديتي هاي رو به رو نيستند. در واقع شما مي توانيد سايت خود را توسعه داده و شرايطي اختصاصي برايش ايجاد نماييد.

منبع : طراحي قالب اختصاصي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.