مراحل طراحي سايت به صورت حرفه اي

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

مراحل طراحي سايت به صورت حرفه اي

۵۰ بازديد

طراحي سايت از جمله شغل ها و حرفه هايي است كه امروزه توانسته طرفداران زيادي را به خود جلب كند. اكثر كسب وكارهايي كه راه اندازي شده اند يا قصد شروع به كار را دارند، به دنبال داشتن يك سايت هستند پس آموزش طراحي سايت مي تواند يك امتياز مثبت براي شما در كسب درآمد محسوب شود. قبل از اينكه سراغ مراحل طراحي سايت برويم، ميخواهيم مواردي را كه لازمه طراحي سايت است، بيان كنيم.

 

در يادگيري مراحل طراحي سايت به چه مواردي نياز است؟

خيلي از افراد نمي دانند كه از كجا بايد شروع به يادگيري طراحي سايت كنند. سوالاتي از قبيل چه زباني را براي طراحي سايت ياد بگيرم؟ از چه ابزارهايي براي طراحي سايت استفاده كنم؟ و… را از ما مي پرسند. ما در اين قسمت مي خواهيم چهار مورد را كه لازمه دانستن طراحي سايت است، در اختيار شما قرار دهيم.

يادگيري زبان HTML

HTML مخفف كلمه Hyper Text Markup Language بوده، كه به زبان نشانه گذاري ابر متن معروف است. اين زبان نشانه گذاري، اولين چيزي محسوب مي شود كه در يادگيري مراحل طراحي سايت مي تواند به شما كمك كند.

 

زبان HTML در ايجاد بدنه اصلي و ساختار كلي صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين در اين زبان از تگ ها استفاده مي كنند و كارايي تگ ها اين است كه مشخص كنند در صفحات وب سايت از چه عناصري استفاده شود.

 

با استفاده از زبان HTML مي توانيد يك چهارچوب كلي براي صفحه وب بسازيد. دانستن اين زبان به تنهايي نمي تواند به شما در طراحي سايت كمك كند، چرا كه نسخه هاي قديمي آن منسوخ شده و يادگيري نسخه هاي جديد آن ملزوم به دانستن زبان هاي ديگري است كه در ادامه آنها را معرفي خواهيم كرد.

يادگيري زبان CSS

CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets و به معني برگه هاي آبشاري است. CSS به عنوان يك مكمل براي HTML به حساب مي آيد، چراكه مي تواند تمام كمبود ها و ضعف هاي آن را بر طرف كند.

 

CSS يك زبان نشانه گذاري بوده كه ساختار صفحات وب از جمله خصوصياتي مثل رنگ ها،سايز ها، فونت ها، ابعاد، نحوه چيدمان عناصر و … مشخص مي كند. CSS و HTML به شما كمك مي نمايد تا ظاهر سايتتان را به طور كامل بسازيد. اين دو زبان شما را قادر به ساختن سايت هاي استاتيك مي كند.

 

يادگيري زبان Javascript

جاوا اسكريپت زباني سطح بالا به حساب مي آيد كه براي سايت هاي دايناميك و تعاملي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين زبان از شيوه هاي مختلف برنامه نويسي پشتيباني مي كند. همچنين از جاوا اسكريپت براي برنامه نويسي سمت سرور، اپليكيشن هاي موبايل، بازي و … مي توان استفاده كرد. يادگيري اين زبان ممكن است در ابتدا پيچيده و سخت به نظر برسد ولي بهتر است به عنوان يك بازي با آن برخورد كنيد و خودتان را درگيرش نماييد تا بتوانيد در آن ماهر شويد.

 

يادگيري JQuery

با استفاده از JQuery مي توانيد راحت تر كد نويسي كنيد، چراكه جي كوئري به عنوان كتابخانه Javascript در نظر گرفته مي شود. همچنين مي تواند به شما كند تا سرعتتان در برنامه نويسي افزايش يافته و با استفاده از انيميشن ها و پيشفرض هايي كه در آن وجود دارد، مي توانيد طراحي هايي زبيا و جذاب داشته باشيد.

 

برنامه نويسان وب به دو دسته تقسيم مي شوند: برنامه نويسان سمت كاربر كه وظيفه آنها طراحي ظاهري سايت است و برنامه نويسان سمت سرور، افرادي هستند كه مي توانند منطق سايت ها را پياده سازي مي كنند. يادگيري هر دو آنها شما را به يك Full Stack تبديل مي نمايد.

 

 

 

منبع مطلب: مراحل طراحي سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.