شرايط انواع تابعيت اسپانيا

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

شرايط انواع تابعيت اسپانيا

۵۴ بازديد

امروزه در بحث حقوق بين الملل بحث تابعيت مضاعف به عنوان يكي از امورات اجتناب ناپذير مطرح مي گردد و كساني كه به هر دليل تابعيت كشور ديگري را دريافت مي كنند مي توانند از مزاياي گرفتن تابعيت دوم خود كه براي اتباع همان كشور در نظر گرفته شده است بهره مند شوند. گرفتن تابعيت اسپانيا با توجه به مزايايي كه دريافت پاسپورت اسپانيايي در اختيار افراد قرار مي دهد، همواره مورد درخواست عده كثيري از متقاضيان بوده است و همه ساله بسياري از افراد نسبت به دريافت تابعيت اسپانيا اقدام كرده و به همين منظور به سفارت اسپانيا مراجعه مي كنند.

دانشگاه هاي اسپانيا داراي سطح علمي بسيار بالايي بوده و آموزش عالي مترقي اين كشور، باكيفيت قابل توجه خود موجب آن شده است كه هرساله دانشجويان بسياري نسبت به گرفتن ويزاي اسپانيا اقدام نمايند.

هركدام از كشورهاي جهان درزمينه صدور مجوز تابعيت قوانين مشخصي را دارد كه توجه به آن ها براي تمام افراد الزامي بوده و متقاضيان نيز بايد به اين قوانين آگاهي و اشراف كامل داشته باشند. گرفتن تابعيت اسپانيا نيز از اين قاعده مثتثني نبوده و قوانين مخصوص به خود را دارد كه شايسته بذل توجه بيشتري از سوي افرادي است كه به هر دليل و تحت هر عنواني تمايل به دريافت تابعيت اسپانيا را دارند.

قوانيني كه در خصوص اخذ تابعيت اسپانيا وجود داشته در سال ۱۹۵۰ و ۱۹۹۵ ميلادي دچار تغييراتي شده و قوانين جديدي وضع شده است. متقاضياني كه تمايل به اخذ تابعيت اسپانيا دارند بايد قوانين و مقررات مربوط به تابعيت اسپانيا را در نظر گرفته و از طريق قانوني اقدام به دريافت تابعيت اسپانيا نمايند.

تابعيت اسپانيا

دريافت تابعيت اسپانيا از طريق تولد فرزند

بر اساس قواعد حقوقي حاكم بر كشور ها، اعطاي تابعيت به كودكان از طريق دو اصل خون و خاك صورت مي پذيرد. كشورهايي كه اصل خاك را اعمال مي كنند، اصل خون را به عنوان يك راه اعطاي تابعيت ثانويه مي پذيرند و كشورهايي كه اصل خون را اعمال مي كنند، اصل خاك را به عنوان راه اعطاي تابعيت ثانويه به اجرا مي گذارند.

دريافت تابعيت اسپانيا از طريق تولد فرزند از جمله راه هايي است كه اغلب متقاضيان تمايل دارند نسبت به آن اطلاعات بيشتري داشته باشند و بعضا تصميم به دريافت تابعيت اسپانيا از طريق تولد فرزند را دارند. در خصوص دريافت تابعيت اسپانيا از طريق تولد فرزند بايد عنوان كنيم مطابق قوانين كشور اسپانيا متقاضيان از طريق تولد فرزند نمي توانند اقامت و تابعيت اسپانيا را دريافت كنند. اين قانون تنها در خصوص كودكاني صادق است كه والدين آن ها مشخص نباشد و يا هيچ گونه تابعيتي نداشته باشند.

گرفتن تابعيت اسپانيا با اصل خون و خاك

همانطور كه عنوان شد، تمامي كشورهاي دنيا از اصل خاك و اصل خون براي صدور تابعيت به اشخاص استفاده مي كنند و مطابق قانون مدني اسپانيا دريافت تابعيت اسپانيا با اصل خون و به صورت قهري تنها به فرزنداني تعلق مي گيرد كه يكي از والدين او تابعيت اسپانيايي داشته باشد و يا اطفالي كه والدين آن ها تابعيت كشوري را دارند ولي يكي از آن ها در كشور اسپانيا متولد شده است.

بنا بر گفتار فوق، تنها اشخاصي قادر به گرفتن تابعيت اسپانيا از طريق اصل خون هستند كه از پدر يا مادري با تابعيت اسپانيا متولد گردند و استثنائات اين قاعده نيز اجمالا طرح گرديد.

منبع:تابعيت اسپانيا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.