دريافت ويزاي اسپانيا به همراه شرايط و نحوه ي اخذ آن

۵۳ بازديد

اسپانيا به عنوان يكي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و معاهده شينگن شناخته مي شود كه در طول سال افراد بسياري متقاضي دريافت ويزاي اسپانيا بوده و اين كشور را در بين نخستين گزينه هاي مهاجرت و يا تفريح خود در نظر دارند. افرادي كه تمايل دارند اقامت اسپانيا را براي مدت زمان كمتر از ۳ ماه دريافت كنند بايد در نظر داشته باشند اخذ ويزاي اسپانيا به عنوان يكي از الزامات در امر دريافت اقامت اين كشور اروپايي شناخته مي شود.

انواع ويزاي اسپانيا

هدف متقاضيان از سفر به اسپانيا و مدت زمان حضور و اقامت آن ها در اين كشور مشخص كننده نوع ويزايي است كه امكان دريافت آن را خواهند داشت. اشخاص متقاضي با توجه به هدفي كه براي سفر به كشور اسپانيا دارند مي توانند ويزاي كوتاه مدت و يا حتي بلندمدت اسپانيا را دريافت نمايند. در خصوص ويزاي كوتاه مدت اسپانيا بايد بگوئيم مدت زمان آن كمتر از ۹۰ روز است اما ويزاهاي بلندمدت امكان اقامت بيشتر از ۹۰ روز را براي متقاضيان درپي خواهند داشت.

در مورد ويزاي كوتاه مدت اسپانيا مي توان به ويزاي توريستي و ويزاي تجاري و همچنين ويزاي ترانزيت فرودگاه اشاره كرد. آن دسته از متقاضياني كه تمايل دارند به كشور اسپانيا سفري داشته و به تفريح و بازديد از مناطق ديدني اسپانيا بپردازند مي توانند ويزاي توريستي اسپانيا را دريافت نمايند. در مقابل اشخاصي كه باهدف كار و تجارت وارد كشور اسپانيا مي شوند تنها مي توانند ويزاي تجاري اسپانيا را دريافت كرده و صدور انواع ديگر ويزاهاي اسپانيا غيرممكن خواهد بود. متقاضيان دريافت ويزاي ترانزيت فرودگاه مي توانند در منطقه شينگن سفر كنند اما حق خروج از فرودگاه كشور اسپانيا را نخواهند داشت.

ويزا براي اسپانيا

ويزاي بلندمدت اسپانيا شامل ويزاي دانشجويي اسپانيا بوده كه براي تحصيل و اقامت در كشور اسپانيا تنها به دانشجويان متقاضي عرضه مي شود. دانشجوياني كه متقاضي دريافت اين نوع از ويزاي اسپانيا هستند بايد ابتدا از دانشگاه موردنظر خود در كشور اسپانيا پذيرش دريافت كرده و پس از آن اقدام به دريافت ويزاي دانشجويي اسپانيا نمايند. اخذ اين نوع ويزاي بلندمدت اسپانيا به متقاضيان اجازه مي دهد مدت زمان بيشتري را در كشور اسپانيا اقامت داشته باشند.

مدارك موردنياز جهت دريافت ويزاي اسپانيا

  • ارائه شناسنامه شخص متقاضي دريافت ويزاي اسپانيا
  • ارائه فرم تكميل شده درخواست ويزا كه در خصوص آن بايد از خودكار آبي استفاده كرده و فرم بايد به صورت حضوري كامل شود. البته امكان تكميل آنلاين فرم درخواست نيز وجود داشته و متقاضيان مي توانند پرينت آن را دريافت نمايند.
  • ارائه سه قطعه با سايز ۳ در ۴ كه پس زمينه آن سفيد بوده و تاريخ عكس ها نيز بيشتر از ۶ ماه گذشته نباشد.
  • ارائه بيمه مسافرتي كه تمام هزينه هاي پزشكي را در مدت اقامت شخص در منطقه شينگن متقبل شده و قادر به پرداخت تمام هزينه ها است. حداقل مبلغي كه بايد توسط بيمه مسافرتي پوشش داده شود مبلغ ۳۰۰۰۰ يورو و يا ۵۰۰۰۰ يورو است. بيمه مسافرتي صادرشده براي متقاضيان سفر به كشور اسپانيا بايد از سوي يكي از بيمه هاي معتبري كه در كشور اسپانيا وجود دارند و يا به وسيله فردي كه دعوت نامه ارسال كرده است در يكي از شركت هاي بيمه اسپانيا ثبت شود و در اختيار متقاضيان قرار داده شود.
  • ارائه پاسپورتي كه داراي حداقل ۶ ماه اعتبار است و تاريخ صدور آن نيز بيشتر از ۱۰ سال نباشد. متقاضيان بايد پاسپورتي را ارائه دهند كه حداقل دو صفحه خالي روبه روي يكديگر داشته باشند.
  • ارائه كپي از تمام صفحات گذرنامه متقاضي مخصوصاً صفحات اول و دوم و تمام صفحاتي كه مهر ويزا در آن‌ها زده شده است.

منبع: دريافت ويزاي اسپانيا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.