اقامت اسپانيا از طريق كار

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

اقامت اسپانيا از طريق كار

۵۵ بازديد

دريافت اقامت اسپانيا از طريق كار يكي از دغدغه هاي دانشجويان بسياري است كه در دانشگاه هاي اسپانيا به تحصيل اشتغال دارند. البته در حال حاضر دولت اسپانيا قوانيني را براي متقاضيان در نظر گرفته كه بر اساس آن دانشجويان مي توانند هم‌زمان با تحصيل به كار دانشجويي نيز اشتغال داشته باشند. دريافت اقامت اسپانيا مستلزم آگاهي از شرايطي است كه بر اساس آن دانشجويان مي توانند در دوران تحصيل و يا پس از تحصيل خود اقامت كاري را دريافت كنند.

يافتن شغلي مناسب در كشور اسپانيا براي متقاضيان بين المللي كمي مشكل است چراكه كارفرماياني كه در كشور اسپانيا حضور دارند اغلب از بين اتباع اسپانيا نيروي كاري خود را تأمين مي كنند. علت اين مسئله نيز مهارتي است كه افراد اسپانيايي در خصوص مشاغل مختلف دارند و شرايط آن ها براي انجام كار مناسب است. اغلب افرادي كه در كالج هاي اسپانيا مشغول به تحصيل هستند بدون اينكه تخصص خاصي داشته باشند مي توانند شغلي مطلوب را براي خود پيدا كنند.

آن دسته از دانشجوياني كه اقامت يكي از كشورهاي اروپايي را دارند و براي تحصيل وارد كالج ها و دانشگاه هاي اسپانيا شده اند در مقايسه با ساير دانشجويان ساده تر مي توانند به كار مشغول شوند و اقامت اسپانيا از طريق كار را دريافت كنند. دانشجوياني كه متقاضي دريافت اقامت اسپانيا از طريق كار هستند ابتدا بايد نام خود را در اداره امنيت اجتماعي اسپانيا به ثبت رسانده باشند. ثبت نام در اداره امنيت اجتماعي موجب مي شود متقاضي بين المللي با افراد اسپانيايي از شانسي برابر در زمينه يافتن شغل مناسب برخوردار باشند.

مراحل اخذ اقامت در اسپانيا از طريق كار

متقاضياني كه از كشورهاي غيراروپايي وارد اسپانيا شده اند ملزم به دريافت اجازه كار از كنسولگري اسپانيا هستند. براي دريافت اين اجازه نامه كاري متقاضيان بايد ۹۰ روز را در كشور اسپانيا داشته باشند. دانشجوياني كه در كشور اسپانيا به تحصيل اشتغال دارند مي توانند دوره هاي كارآموزي را طي كرده و در صورت تمايل اين امكان را خواهند داشت كه با تشكل بين المللي دانشجويي در خصوص آگاهي از اقتصاد اسپانيا همكاري كرده و اطلاعاتي را دريافت كنند. آگاهي از زبان اسپانيايي براي متقاضياني كه تمايل دارند در كمپاني هاي اسپانيا استخدام شوند الزامي است.

اقامت كاري

مهاجرت به اسپانيا از طريق روش هاي بسياري امكان‌پذير است كه يكي از اين روش ها دريافت اقامت اسپانيا از طريق كار است. متقاضياني كه علاقه مند به دريافت اقامت هستند مي توانند پس از دريافت اقامت اسپانيا براي اخذ شهروندي و تابعيت اسپانيا نيز اقدام نمايند. البته بايد اين نكته را نيز عنوان كرد كه دريافت اقامت اسپانيا از طريق كار تنها يكي از روش هاي مهاجرت به اسپانيا شناخته مي شود و اغلب دانشجوياني كه در دانشگاه هاي اسپانيا به تحصيل اشتغال دارند در پي اين روش هستند.

برخي از متقاضيان قصد دريافت اقامت اسپانيا از طريق تولد فرزند را دارند كه بايد بگوييم بر اساس قوانين كشور اسپانيا اين امكان براي متقاضيان وجود ندارد. افرادي كه تمايل دارند اقامت كشور اسپانيا را دريافت كنند مي توانند در صورت يافتن شغلي مناسب ويزاي خود را تغيير داده و ويزاي كاري اسپانيا را دريافت كنند. دراين صورت اقامت اسپانيا از طريق كار براي آن ها ممكن خواهد بود و مي توانند با كسب درآمد كافي هزينه هاي زندگي در اسپانيا را تأمين كنند.

برخي از متقاضيان تمايل دارند تا كار حقوقي در اسپانيا پيدا كنند كه در اين خصوص بايد گفت پيدا كردن كار حقوقي در كشور اسپانيا و كشورهاي اروپايي و آمريكايي بسيار سخت است. ازجمله كارهايي كه در اسپانيا قابل دسترسي آسان هستند حسابداري و رشته IT است كه در مقايسه با مشاغل ديگر بيشتر بوده و افراد بسياري در پي اشتغال به اين كارها هستند. به طور معمول افرادي كه متقاضي دريافت اقامت اسپانيا از طريق كار هستند پس از اخذ پذيرش تحصيلي در اسپانيا مي توانند اجازه كار به صورت تمام وقت و يا نيمه وقت را نيز دريافت كرده و همزمان با تحصيل به كار نيز اشتغال داشته باشند.

يافتن شغل مناسب در اسپانيا

يكي از دغدغه هاي اصلي دانشجوياني كه در اسپانيا به تحصيل اشتغال دارند يافتن شغلي مناسب در اسپانيا است. اغلب مشاغلي كه براي دانشجويان دانشگاه هاي اسپانيا در نظر گرفته شده فصلي بوده و متقاضيان تنها در چند ماه از سال اين امكان را دارند كه به كاري مناسب اشتغال داشته باشند. متقاضياني كه به دنبال مشاغل نيمه وقت در اسپانيا هستند مي توانند حدود ۴۰ ساعت در هفته را براي كار در نظر بگيرند. البته يافتن كار نيمه وقت كه همزمان با تحصيل انجام شود گاهي اوقات بسيار سخت بوده و دانشجويان متقاضي بايد به دنبال يافتن شغلي مناسب و قانوني باشند.

منبع: اقامت اسپانيا از طريق كار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.