راهنماي كامل اقامت اسپانيا

با مطالب تكنولوژي بيشتر اشنا شويد

راهنماي كامل اقامت اسپانيا

۵۰ بازديد

اقامت اسپانيا يكي از مواردي است كه طي سال هاي اخير متقاضيان بسياري داشته و هرساله افراد بسياري جهت دريافت ويزاي اسپانيا وارد سفارت اسپانيا مي شوند. متقاضيان پيش از هر كاري بايد ابتدا نسبت به شرايطي كه وجود دارد اطلاع كافي داشته باشند. اين اقامت از طريق روش هاي مختلفي صورت مي گيرد كه متقاضيان مي توانند با توجه به شرايط زندگي و وضعيت مالي خود بهترين گزينه را انتخاب كنند.

متقاضيان بايد با روش هاي مختلفي كه در خصوص راه هاي دريافت اقامت اسپانيا وجود دارد آشنايي داشته باشند. اقامت اسپانيا از طريق خريد ملك، ازدواج، تولد و پناهندگي و همچنين كار ،همگي روش هايي براي گرفتن اين اقامت هستند كه علاقه مندان مي توانند با در نظر گرفتن شرايط خود يكي از روش ها را انتخاب كنند.

خريد ملك در اسپانيا

در خصوص اقامت در اسپانيا از طريق خريد ملك بايد بگوييم چنانچه ملكي از سوي متقاضيان در اسپانيا خريداري شود اين امكان را دارند كه به مدت يك سال در اسپانيا اقامت داشته باشند. متقاضياني كه از طريق خريد ملك قصد گرفتن اقامت را دارند مي توانند در مدت اقامت يك ساله خود رفت و آمد داشته باشند ولي بايد به خاطر داشته باشند در طول هر ۶ ماه موظف هستند ۹۰ روز را در اسپانيا بگذرانند.

از ديگر شرايطي كه براي خريد ملك در اسپانيا مي توان عنوان كرد انتخاب منطقه موردنظر است. پس از تعيين منطقه موردنظر متقاضيان بايد مبلغي را كه از پيش تعيين شده به حساب دولت واريز كرده و پس از آن مراحل اداري خريد ملك را پشت سر بگذارند. متقاضيان بايد كليه مدارك و تائيديه هاي لازم را دريافت كرده و فرم هاي موجود را تكميل كنند. پس از انجام تمام موارد بهتر است متقاضيان با وكيلي كه در امر مهاجرت و اقامت اسپانيا تخصص دارند مشورت نموده تا دچار مشكلي نشوند.

سرمايه گذاري

متقاضياني كه تمايل دارند اقامت اسپانيا را كسب كنند و سرمايه گذاري در اسپانيا را انتخاب كرده باشند تنها زماني مي توانند اقامت در اسپانيا را از طريق سرمايه گذاري دريافت كنند كه توانايي مالي كافي را داشته باشند. كليه مداركي كه براي اقامت اسپانيا از طريق سرمايه گذاري ارائه مي گردد بايد كامل بوده و هيچ گونه نقصي نداشته باشد. چنانچه مدارك داراي نقص بوده و يا متقاضيان سرمايه خود را از دست بدهند دولت اسپانيا هيچ حمايت مالي نخواهد داشت. به همين دليل توصيه مي شود هنگام مشورت با وكلايي كه انتخاب مي شوند بايد دقت بسياري داشت تا هيچ گونه ضرري شامل افراد نشود.

تحصيل

يكي ديگر از روش هاي اقامت اسپانيا از طريق تحصيل است كه بر اساس آن متقاضيان بايد پس از اتمام تحصيلات خود شغل مناسبي را پيدا كنند. چنانچه شغل مناسبي پيدا شود علاقه مندان بايد ماليات خود را درزمان مقرر پرداخت نمايند و براي اشتغال نيز بايد به سراغ مشاغلي بروند كه مرتبط با رشته تحصيلي آن ها است. افرادي كه علاقه مند به اقامت در كشور اسپانيا هستند بايد اين نكته را نيز در نظر داشته باشند كه بدون آگاهي از زبان اسپانيايي نيز مي توان اقامت را دريافت نمود و به كاري متناسب با رشته تحصيلي اشتغال پيدا كرد.

اقامت در اسپانيا

ازدواج

يكي از روش هاي مهمي كه بسيار مورد توجه قرار دارد ازدواج با تبعه اسپانيا است. افرادي كه تمايل دارند اقامت در اسپانيا از طريق ازدواج را دريافت كنند بايد مداركي را ارائه دهند كه نشان دهنده رسمي و واقعي بودن ازدواج آن ها با يكي از شهروندان اسپانيا است. درصورتي‌كه مدارك ازدواج متقاضي مشكل داشته و يا جعلي باشد امكان اقامت براي وي وجود نخواهد داشت و جهت حضور در اسپانيا بايد به سراغ روش هاي ديگر برود.

مطلبي ديگر اينكه متقاضيان در صورت ازدواج با اتباع اسپانيايي اين امكان را دارند كه در هركدام از كشورهايي كه زندگي مي كنند تابعيت آن كشور را نيز دريافت كنند. البته در حال حاضر كشورهاي بسياري همچون آلمان و انگلستان نيز امكان دريافت تابعيت و اقامت در كشور خود را براي متقاضيان فراهم كرده اند. بر اساس قوانين كشور اسپانيا فردي كه قصد اقامت از طريق ازدواج را دارد پس از گذشت ۱۰ سال مي توانند تابعيت اسپانيا را دريافت كنند.

منبع: اقامت اسپانيا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.